Plan de afaceri pentru spălătorie auto self service

Dacă ești în căutarea unui proiect de investiții cu participarea minimă managerială – o spălătorie auto self service este soluția.

Proiectul funcționează non-stop / tot sezonul cu personal minim, a cărui absență nu afectează funcționarea spălătoriei.

Pentru a controla și gestiona afacerea, administratorul nu este nevoit să fie distras de la alte activități.

Profit 60-70%, amortizarea investiției începând de la 2 ani.

Fără clienți nemulțumiți – serviciul este realizat de client. Control financiar de la distanță prin aplicație mobilă completă.

Timpul de implementare a proiectului este de la 3 la 6 luni.

Schița investiției

1. Indentificarea locației

2. Întocmirea proiectului de construcție

3. Întocmirea proiectului de vizualizare 3D

4. Pregătirea planurilor tehnice

5. Configurarea opțiunilor echipamentelor

6. Plata avansului și primirea documentației tehnice

7. Demararea lucrărilor de construcție

8. Instalarea structurii și a echipamentelor pentru spălat

9. Darea în folosință și instructajul operatorului

Construcție

Se realizează în conformitate cu recomandările de pre-proiectare pregătite și desenele prezentate de ICW, fiecare spălătorie este unică și individuală. Lucrările sunt efectuate de către un constructor recomandat de ICW, sau la cererea clientului, poate fi implicat un constructor terț, condiția este respectarea strictă a desenelor. Costul mediu al lucrărilor și materialelor este de 5.000 de euro pe post.

Aspectul

Aspectul atractiv al complexului este obținut prin designul spălătoriei și aspectul teritorial. Se realizează prin pavaj sau asfalt după preferință. Costul se calculează în funcție de suprafață. Costul mediu al așezării plăcilor de pavaj, lucrărilor și materialelor este de circa 14 euro / 1 mp.

Camera tehnică

Alegerea materialelor pentru construirea camerei tehnice este în funcție de dorința clientului, acestea fiind în conformitate cu autorizația de construcție. Alegerea materialelor nu aduce modificări tehnice. Camera tehnică poate fi realizată pe structură din beton armat, sau construcție ușoară cu panouri Sandwich sau amplasare de container tehnic. Costul camerei tehnice variază de la 7000-10000 euro.

Structură metalică

Structura reprezintă fața spălătoriei auto și este un aspect la fel de important în proiect, deoarece oferă prima impresie a spălătoriei auto pentru client, dar de asemenea, trebuie să fie durabilă. ICW oferă opțiunea de structură din inox alimentar.

Documentație și aprobări

Costul autorizațiilor este una dintre necunoscutele acestui proiect, deoarece fiecare locație este individuală și are propria sa infrastructură de utilități. Documentația principală include proiectul de arhitectură (proiectul preliminar va fi furnizat de ICW), specificațiile tehnice pentru racordarea la apa orașului (este posibil și puț forat), electricitate și canalizarea orașului.

În timpul iernii, este nevoie de încălzire prin pardoseală, astfel încât să nu apară gheața. Cel mai eficient este gazul, respectiv încălzirea pe gaz, dar sunt posibile și alte tipuri de încălzire.

Echipament

Partea cea mai importantă a unei spălătorii auto self service este echipamentul. Caracteristica sa principală este de a asigura funcționarea non-stop, oferind clientului servicii de calitate înaltă, generând în același timp profit. Nivelul echipamentului trebuie să fie la nivel înalt și să îndeplinească optim sarcinile de lucru. Costul echipamentelor ICW într-o configurație economică pleacă de la 7.000 de euro și poate ajunge până la 14.000 de euro per post. Numărul mediu de posturi afectează costul mediu al tehnologiei per post; cu cât sunt mai multe posturi, cu atât prețul final per post este mai ieftin.

Accesorii

Această parte a investiției este responsabilă direct și indirect de fluxul financiar. Vânzarea directă a serviciilor către clienți, formând indirect infrastructura care îi atrage pe aceștia către spălătoria dvs. self service. Valoarea investiției în accesorii pentru spălătorie self service determină numărul clienților. Prețul pornește de la 3.500 de euro și poate ajunge la 20.000 de euro pentru un complex de 7 posturi.

Amortizarea investiției

Amortizarea proiectului de spălătorie auto self service depinde de tarifele serviciilor oferite clienților și fluxul acestora.

Costul serviciilor depinde de costurile resurselor energetice și ale consumabilelor.

Capacitatea spălătoriei

Fluxul de clienți depinde de numărul de posturi și bineînțeles de localizare.

Timpul necesar pentru a spăla o mașină într-o spălătorie auto self service este 8 minute.

Număr posturi 1 2 3 4 5 6 7 8
Număr mașini/oră 7,5 15 22,5 30 37,5 45 52,5 60
Număr max. mașini/zi 180 360 540 720 900 1080 1260 1440
Grad ocupare 5% 9 18 27 36 45 54 63 72
Grad ocupare 10% 18 36 54 72 90 108 126 144
Grad ocupare 20% 36 72 108 144 180 216 252 288
Grad ocupare 30% 54 108 162 216 270 324 378 432

Pe baza datelor pe care le avem, putem calcula amortizarea proiectului.

  1. Construcția de 6 posturi = 30 000 €
  2. Amenajarea locației 1000 m2 = 12 000 €
  3. Cost mediu cameră tehnică = 8 000 €
  4. Structură metalică optimă 4 posturi acoperite și 2 descoperite = 40 000 € (poți alege o altă configurație)
  5. Preț mediu echipamente 12000 € per post = 72 000 €
  6. Accesorii 12 000 €

Total 174 000 €

Dacă ești interesat să calculezi o configurație cu un număr diferit de posturi, o poți face pe baza datelor de mai sus.

Investiție 174,000 euros
Ocupare 5 % 10 % 20 % 30 %
Cifră de afaceri 34 782 € 69 565 € 139 129 € 208 694 €
Profit 29 159 € 58 318 € 116 637 € 174 955 €
Costuri 5 62 € 11 246 € 22 493 € 33 739 €
Amortizare, ani 5,9 2,9 1,4 0,9
Anual % 17 % 34 % 67 % 101 %

Analiza SWOT

Puncte tari

Prezența grupului țintă.

Satisfacerea cerințelor clientului.

Un serviciu de tip calitativ nou.

Disponibilitate 24/7.

Alegerea Individuală a programelor de spălare.

Avantaje față de competitori.

Cost competitiv al serviciilor.

Puncte slabe

Locația proiectului.

Condițiile meteo.

Oportunități

Crearea unui brand.

Extinderea cu locații noi în alte orașe.

Integrarea cu alte spălătorii ICW într-o rețea comună.

Cooperarea cu centre comerciale, stații peco.

Amenințări

Competitorii.

Subestimarea termenilor limită și a costurilor pentru obținerea autorizațiilor.

Capacitatea pieței este direct proporțională cu numărul de mașini.

Creștere constantă a fluxului datorită sporirii numărului de mașini.

Calitatea scăzută a drumurilor are un efect pozitiv asupra proiectului, mașinile se murdăresc mai rapid și trebuie spălate.

Majorității proprietarilor de mașini le face plăcere să-și întrețină autovehiculul.

În medie, un proprietar își spală autovehiculul de 80 de ori pe an.

Competitori

  • spălătoriile manuale
  • spălătoriile automate

Cine e clientul nostru?

Clienții pot fi împărțiți în fideli și întâmplători.

Fideli – locuiesc în oraș, lucrează sau călătoresc în aria respectivă.

Întâmplători – vehicule aflate în trecere, ai căror proprietari cunosc rețeaua ICW.

Vârsta cuprinsă între 18-60 ani, care doresc să aibă grijă de mașină ei înșiși, fără să piardă 20 minute. Ei preferă să spună - cum o soăl eu, nu mi-o spală nimeni.

Indiferent de valoarea mașinii, toate pot fi spălate într-o spălătorie auto self service.

Structura cheltuielilor proiectului

Echipament

Teren

Documentație

Construcție

©2024 - Toate drepturile rezervate ICW™ & ICW.ro®

Website construit și administrat de